اجرای نمای مدرن چیست

نمای مدرن چیست - بهساز نما

طراحی و اجرای نمای مدرن یکی از محبوب ترین شغل ها نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا است. بی شک شروع یک پروژه بزرگ در زمینه ای نیازمند مشورت با افراد کاردان و مجرب آن حوزه است. اگر به آن دسته از افرادی تعلق دارید که می خواهید با استفاده از نماهای مدرن، ساختمانتان را به شیک ترین ساختمان محله تبدیل کنید؛ مشورت با مشاور طراحی ساختمان را پشت گوش نیندازید. از قدیم و ندیم گفته اند خشت اول گَر نَهَد معمار کَج، تا ثریا می رود دیوار کَج. پس به اعتبار حرف همان قدیمی ها سعی کنید با اعتماد به تخصص و تجربه مشاورین فعال در این حوزه خشت اول را محکم بگذارید!

ممکن است بگویید اصلا منظورتان از این نماهای مدرن که درباره لزوم مشاوره در طراحی آن ها صحبت می کنید، چیست؟ این نماها چه ویژگی هایی دارند؟ خدمتتان عارض خواهیم شد.

دسترسی سریع به مطالب

اجرای نمای مدرن ساختمانی چیست

همان طور که می دانید، منظور از نمای ساختمان بخش بیرونی آن است. جالب است بدانید که نما مهم ترین بخش در خارج ساختمان است که طراحی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. می دانید چرا؟

چون نمای ساختمان مستقیما در معرض عوامل جوی مختلفی همچون باد و باران و نور خورشید و… قرار دارد. بنابراین اگر در ساخت آن از مصالح مناسب استفاده نشود، طولی نخواهد کشید که کارایی و زیبایی خود را از دست خواهد داد. بدین ترتیب شما می مانید و یک نما که نه زیبا است، نه کارآمد!

نمای ساختمان تفکرات معمار و شخصیت خانه را به نمایش می گذارد. شک نداریم که بارها و بارها با دیدن ساختمان های باشکوه و زیبا ذوق و سلیقه معمار آن را تحسین کرده اید. نماسازی در دنیای امروز به دو شیوه قابل انجام است. نخست طراحی نمای کلاسیک که از آن تحت عنوان نمای رومی نیز یاد می شود و دیگری طراحی نمای مدرن.

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک

آنچه موجب ایجاد تفاوت میان دو سبک نمای کلاسیک و نمای مدرن شده است، میزان تزئینات ساختمان است. نماهای مدرن به اندازه نماهای کلاسیک پر زرق و برق و شلوغ نیستند. در طراحی این نماها دو یا چند متریال با رنگ های گوناگون را مورد استفاده قرار می دهند. نقوش استفاده شده در این نمای پر طرفدار با توجه به سلیقه کارفرما و به صورت ترکیبی از خط های افقی و عمودی و اجزای زاویه دار اجرا می شود. از زیبایی و جذابیت این نقش ها هرچه بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده ایم.

حالا می رویم سراغ مصالح مصرفی استفاده شده در طراحی نماهای مدرن. جالب و در عین حال لازم است بدانید که انتخاب مصالح استفاده شده در این روش علاوه بر سلیقه مشتری، تابع شرایط جوی منطقه نیز هست. علاوه بر اجرای بتن اکسپوز که ستون فقرات معماری مدرن محسوب می شود، اجرای نمای خشک آجری ، اجرای نمای آلومینیوم کامپوزیت، اجرای نمای خشک سنگی، اجرای نمای خشک سرامیک، اجرای نمای چوب ترموود ، اجرای نمای اچ پی ال، اجرای لوور، اجرای نمای شیشه کرتین وال و فریم لس و اسپایدر و… در این نوع نما بسیار رایج است و جزء اصول طراحی نمای مدرن محسوب می شود .

نحوه اجرای نمای مدرن 

شاید برایتان جالب باشد بدانید؛ تاکید نمای مدرن بر به کارگیری خطوط افقی و عمودی است. عناصر استفاده شده در این نما باید حتما به صورت 90 درجه قرار بگیرند. استفاده از ترکیبات نامتقارن و اشکال هندسی مستطیلی، استوانه ای و مکعبی بر زیبایی و جذابیت این نماها افزوده است. استفاده از پنجره های بزرگ و عدم به کارگیری تزئینات از دیگر ویژگی های مهم نماهای مدرن محسوب می شود. نورپردازی و سادگی دو اصل مهم در نمای مدرن ساختمان محسوب می شوند. از همین رو پنجره های استفاده شده در این نوع نما را به صورت افقی و عمودی و به شکل گسترده ای از کف تا سقف تعبیه می کنند. بدین ترتیب نور طبیعی به عمق خانه نفوذ کرده و زیبایی فضا را چندین برابر می کند.

نمای ساختمان مدرن در ایران چه ویژگی دارد :

عملکردی بودن

امکان طراحی نما با استفاده از مصالح سنتی، مصالح جدید یا ترکیبی از این دو

به کارگیری جدیدترین تکنولوژی ها و روش های اجرا

اقتصادی بودن

نمای ساختمان مدرن در ایران چه ویژگی دارد :

اجرای نمای مدرن - behsaznama
اجرای نمای مدرن

عوامل تاثیرگذار بر انواع نمای مدرن

ماجرا فقط به خوش سلیقگی کارفرما و توان مالی و بودجه ای که در اختیار دارد، ختم نمی شود. عوامل متعدد و متنوعی وجود دارند که طراحی و اجرای نمای مدرن را تحت تاثیر قرار می دهند. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع کاربری ساختمان ( تجاری، اداری، مسکونی، فرهنگی)

فرم، شکل و مساحت بنا

شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه مورد نظر برای ساخت بنا

انواع مصالح قابل دسترسی

تجربه و مهارت مشاور طراحی نماهای مدرن

با مشاوره طراحی و اجرای نماهای مدرن لذت سپردن کار به کاردان را تجربه کنید!

تا بدین جا بارها و بارها تاکید کردیم که تخصص و تجربه مشاور طراحی نمای مدرن آپارتمان به اندازه بودجه ای که صرف می کنید، شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید و…، اهمیت دارد. پس اگر تمام این موارد را رعایت کردید، اما از مشاوره و طراحی نماهای مدرن غافل شدید؛ انتظار نداشته باشید همه چیز همان طور که دوست دارید، پیش برود!

بهره گیری از مهندسی نما و مشاوره و طراحی معماری زمینه ای را فراهم می سازد که با صرف کمترین هزینه ها بتوانید ایده آل ترین نما را در اختیار داشته باشید. اگر می خواهید ساختمانتان مدرن ترین و زیباترین ساختمان محله باشد، از اهمیت مشاوره و طراحی نماهای مدرن غافل نشوید. خدمات مشاوره و طراحی انواع نماهای مدرن (نماهای سنگ، سرامیک، نماهای شیشه ای و…) تخصص و هنر ما است. دست در دست هم به رویاهای زیبایتان رنگ واقعیت خواهیم بخشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *