مسلح کردن سرامیک چیست ؟

مسلح کردن سرامیک - behsaznama

چسب پشت سراميک

چسب پشت سراميک چسبي تک جزيي يا دوجزيی و يا سه جزيي ميباشد که جهت چسباندن مش يا توري فايبر گلاس برای مسلح کردن سراميک یا سنگ در اجرای نمای خشک ساختمان توسط مجری نمای خشک نصب و کاربرد دارد.چسب پشت سرامیک از جمله تجهيزات ضروري ومورد نيازبراي اجرای نمای مدرن می باشد.

***جهت مشاهده نمونه تست مسلح کردن سرامیک روی فیلم مورد نظر کلیک کنید

هدف از مسلح کردن سرامیک چیست؟

به دو دلیل سرامیک خشک مسلح می شود :

الف-دلیل مسلح کردن سرامیک این است که اگر در اثر حادثه یا هر عاملی قسمتی از سرامیک‌های نما ضربه خورده و شکسته شد، قطعات دچار ریزش نشده و از آسیب احتمالی جلوگیری شود. این کار با ترکیب توری یا مش فایبرگلاس با ضخامت و چشمه‌های مختلف با انواع چسب و توری صورت می‌گیرد. اصولی ترین حالت، استفاده از مش فایبرگلاس با چشمه کوچک (۴ در ۴ میلی‌متر) با وزن مخصوص ۷۵ تا ۱۱۰ گرم و با عرض ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر برای کم کردن پرتی کار. پس از قرار دادن توری روی سرامیک، چسب با کاردک یا لیسه به آرامی روی سطح توری و سرامیک پخش و سطح کاملا صاف شود. در این روش ضخامت به اندازه یک میلیمتری چسب کافی است و تنها باید توری کاملا با چسب به سطح سرامیک متصل شده تا در هنگام شکستن سرامیک قطعات سرامیک از طوری جدا نشود .
ب-دراجراي نماي سرامیک خشک و یا سنگ خشک چون از ملات سيماني استفاده نمی شود و بجاي آن از قطعات فلزي (آهنی و آلومینیومی ) و شاسي هاي مخصوص استفاده ميشود و سراميک روي این شاسی ها نصب ميگردد لذا مهندسين براي ممانعت از نفوذ عوامل جوي و آب و هوا در اثر گذشت زمان و يا نشست ساختمان و گاهي ترک خوردن و شکستن و سقوط سراميک و خطرات بعدي در اجرای نمای خشک ، پشت سراميک را با مش فايبر گلاس و چسب هاي مخصوص تاکید به مسلح کردن سرامیک دارند.

 

در واقع مسلح کردن با استفاده از چسب و مش سبب مي شود که طول عمر مکانيکي و فيزيکي و خمشي سراميک یا سنگ نصب شده در اجرای نمای مدرن افزايش چشم گيري پيدا کند.

 

فروش چسب برای مسلح کردن سراميک

همانگونه که در بالا اشاره شد چسب پشت سراميک به سه دسته عمده تقسيم مي شود.

چسب تک جزيي پشت سراميک:

پيشنهاد ما چسب پشت سراميک نوع يک جزيي و ياتک جزيي توليدي اين شرکت مي باشدکه داراي مزاياي بسيار زيادي جهت مسلح کردن سرامیک نسبت به ديگر چسبها دارد.

  1. چسب پشت سرامیک تک جزیی سرعت اجراي بالا به دليل تک جزيي و آماده مصرف بودن زيرا که سرعت اجرا در کاهش هزينه اجرايي و در نهايت قيمت تمام شده محصول نقش به سزايي دارد. از طرفي وقتي سرعت اجرا ي نصب بالاباشد متراژ بيشتري مي توان در طول روز سراميک جهت نصب آماده کرد که اين امر سبب افزايش سود آوري شرکت نصاب و پيمانکار ميگردد.
  2. از آنجايکه چسب پشت سراميک تک جزيي این شرکت بر پايه آب است خطر آتش سوزي حين اجرا و پس از اجرا به هيچ عنوان براي پرسنل نصاب ندارد.
  3. چسب پشت سراميک این شرکت ضدآب بوده که پس از خشک شدن در برابر آب و حريق مقاوم و قابل انعطاف است.

4 – از ديگر خصوصيات بسيار مهم چسب پشت سراميک این شرکت دوستدار محيط زيست است و به هيچ عنوان در حين اجرا براي پرسنل نصاب خطر مسموميت و آلودگي تنفسي و حساسيتي ندارد و نياز به تهويه نيست زيرا بوي خاصي ندارد.

5- قيمت چسب پشت سراميک تک جزيي جهت مسلح کردن سرامیک نسبت به نمونه هاي ديگر و چسب هاي دوجزيي، سه جزيي مناسبتر و به صرفه تر است.

6- دماي اجرايي چسب پشت سراميک تک جزيي حداقل صفر درجه به بالا مي باشد در صورتيکه چسب هاي دوجزيي وسه جزيي حداقل 15 در جه مي باشد.

7- از انجايکه چسب فوق پس از خشک شدن قابليت ارتجاعي دارد چنانچه سراميک دچار ترک و شکستن شود سراميک متلاشي نمي شود.

 

چسب پشت سرامیک جهت مسلح کردن سرامیک - بهسازنما
فروش چسب برای مسلح کردن سرامیک

چسب سه جزيي جهت مسلح کردن سرامیک:

چسب پشت سراميک سه جزيي بر اساس رزين پلي استر و هاردنر و يک شتاب دهنده مي باشد.

اين چسب مقاومت فيزيکي و مکانيکي خوبي داردوشامل 97 الي 95 درصد رزين پلي استر2تا 3 درصد هاردنر ويک درصد کبالت است.

روش صحيح اختلاط سه جزء بسيار مهم است زيرا واکنش گرمازاست وخطر آتش سوزي دارد و به علت بوي زيادپلي استر در محيط حتما بايد از تهويه مناسب برخوردار باشد.

به طوريکه کارشناسان محيط زيست تاکيد دارند حداکثر استفاده از رزين پلي استر براي کارهاي مختلف بيشتر از 5 کيلو گرم در روز براي پرسنل اجرايي نباشد و در صورت رعایت نکردن مسایل ایمنی می تواند خطراتی برای پرسنل داشته باشد .

ازطرفي دماي پخت کامل رزين پلي استر نبايد از 15 درجه کمتر باشد.

روش اختلاط در چسب سه جزيي پشت سراميک

باکم وزياد کردن هارنرزمان سخت شدن را مي توان تنظيم نمود.

روش کلي ميزان هاردنردر رزين پلي استر 2 در صد است.

در هنگام اختلاط واجرا حتما در محيط تهويه مناسب باشدتا پرسنل اجرا دچار حساسيت وآلرژي نشوند.

بخاطرواکنش گرمازابودن چسب پشت سراميک سه جزيي ابتدا کبالت را با رزين پلي استر اختلاط کرده سپس هاردنر را اضافه مي کنيم ضمنا مقداري را با هم بايد ترکيب کرد که حداکثرظرف مدت 15 دقيقه قابل اجرا باشددر غير اين صورت چسب ژل مي شود وقابل استفاده نيست.

 

مسلح کردن سرامیک - behsaznama
مسلح کردن سرامیک

چسب دوجزيي جهت مسلح کردن سرامیک:

چسب پشت سرامیک دو جزیی براساس رزين اپوکسي بوده و نسبت به دو نوع قبلي گرانتر است ولي داراي خواص مکانيکي وفيزيکي بسيار خوبي است.

چسب پشت سراميک دوجزيي شامل يک جزء رزين اپوکسي وهاردنرمي باشد.

چسب پشت سرامیک دو جزیی نيز همانند چسب سه جزيي داراي خطرات محيطي است مثل خطر آتش سوزي،رعايت نسبت ترکيبي،تهويه مناسب،رعايت دماي محيط ، بوي زيادوايجاد حساسيت وآلژي است.

 مقايسه انواع چسب پشت سراميک با هم

خصوصيات چسب تک جزيي چسب دو جزيي چسب سه جزيي
ضدآب بودن بله بله بله
مقاوت در برابر حريق بله خير خير
قيمت مناسب ازدونوع ديگرگرانتراست ارزانتراز دوجزيي وگرانترازتک جزيي
کشتساني- سرعت اجرا دارد- سرعت اجرابسيارزياد ندارد- سرعت اجراکم ندارد- سرعت اجراکم
خطرات اجرايي به هيچ عنوان ندارد مشکلات تنفسي وآلرژي مشکلات تنفسي و الرژي
حداقل دماي اجرا صفر به بالا 15 درجه 15 درجه
بوونکات ايمني بوي خاصي ندارد نيازبه تهويه ورعايت ايمني دارد نيازبه تهويه ورعايت ايمني دارد
چسب دوجزيي جهت مسلح کردن سرامیک

** مشاهده فیلم مسلح کردن سرامیک توسط شرکت بهساز نما در سایت آپارات

فروش؛ تخصص ما، نیاز شما!

  • اگر به دنبال یک مرکز مورد اعتماد برای مشاوره و خرید چسب پشت سرامیک جهت مسلح کردن سرامیک هستید، می توانید روی کمک ما حساب کنید. شرکت بهساز نما متخصص طراحی و اجرای نماهای خشک شامل طراحی – ساخت و اجرای نمای کرتین وال یونیتایز ، فروش چسب جهت مسلح کردن سرامیک ،اجرای نمای آجرخشک ، طراحی واجرای نرده شیشه ای ، اجرای لوور و یا شیدر آلومینیومی ،اجرای نمای فریم لس آهنی ، طراحی و اجرای سقف شیشه ای اسکای لایت ، ساخت پنجره های ترمال بریک ،اجرای نمای کرتین وال فیس کپ ، اجرای نمای سرامیک خشک،اجرای نمای کامپوزیت ،تولید ونصب صفحات استرچ متال ، اجرای نمای سنگ خشک ، اجرای نمای شیشه ای اسپایدر ،  طراحی واجرای نمای HPL ، اجرای نمای چوب ترموود ، اجرای نمای بتن اکسپوز ، نمای بتن جی اف آر سی و فروش اتصالات نمای خشک  بوده و جزء شرکتهای پیشتاز در این زمینه می باشد و به عنوان برترین شرکت طراح و مجری نمای خشک با بهره گیری از کادری مجرب، ماهر و متعهد با نهایت افتخار و احترام در خدمت شما می باشد ، و همچنین برای دریافت اطلاعات فنی می‌توانید از سایت شرکت به نشانی https://behsaznama.ir  بازدید کرده و یا جهت گرفتن مشاوره با شماره‌های 09022142028-  09122142028 با ما در  تماس باشید.ید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *